Wednesday 24 April 2013

Cara cari Latihan Ilmiah di Lebri Za'ba UM


Aku tujukan entri aku ini, untuk Ann.. Member aku lah.. tentang cara cari latihan ilmiah di Lebri Za'ba... Lebri Za'ba merujuk kepada  lebri yang ada di Universiti Malaya.. Malas mau berceloteh panjang-panjang.. Ann tengah menunggu aku bagitahu caranya... Ok.. Straight jak la kan..

Langkah 1

Masuk web opac untuk library UM... Mesti tahu suda kan... Aku bagi link kalau mau senang...


Klik jak di atas ni.. direct pg web opac tu...

Settle langkah satu.. kita pergi langkah dua... macam di bawah...


Langkah 2

Masa masuk suda web opac tu.. mesti jumpa macam gambar di bawah ni kan...


Sama kan yang macam di lama web tu... Jadi sekarang klik di advanced search ... Macam yang anak panah yang ada dalam gambar di atas ni tunjuk... Klik jak terus...

Ok suda klik kan.. Sekarang kita pigi langkah ketiga...


Langkah 3

Lepas klik advanced search tu.. akan muncul banyak-banyak petak-petak kosong kan... Macam gambar di bawah ni.. Tapi yang di bawah lepas suda diedit.. untuk mengasi faham lagi...


Ha.. Sama kan,..

Ikut macam yang aku dah suruh buat di atas.. 

Di atas ni aku bagi contoh jak la... Kalau ko rasa mau guna perkataan lain.. Bole jak, yang penting ngam dengan tajuk yang ko mau cari...



Ok.. Settle suda aku bagitahu caranya.. Aku mau kasi tahu peringatan sebelum ko pg UM.. Ko pigi sana nanti.. ko kena ambil borang.. dan kalau ko mau cari bahan.. ko kena tahu tajuk latihan ilmiah dan nombor panggilannya.. sebabnya dalam borang tu mesti di kasi masuk semua-semua itu... Satu masa bole pinjam satu jak latihan ilmiah..

Nah.. itu jak la.. tentang cara mau cari latihan ilmiah di UM...

Ok...
Semoga berjaya mencari ya...


Ok la...

Adios Amigos...




No comments:

Post a Comment

"Kalau rasa nak KOMEN, silakan la ya"