Friday 28 June 2013

Teluk Batik Once Again (23/05/2013)

Lama gila kan xupdate blog ni.. Last bulan 5 hari tu.. Tu pon masa mengundi.. Sekarang nak masuk bulan 7 dah.. Memang lama dah aku tak update.. Sememangnya aku malas,, hehe.. Tiada alasan lain.. Kalau fikir banyak lagi benda aku boleh update, tapi malas sungguh aku.. hehehe

Hari ini aku nak update tentang percutian satu hari satu malam kami ke Teluk Batik.. Sebenarnya ada kisah di sebalik percutian ini.. Sekejap nak pergi, dan begitu jugak sebaliknya.. Ngek kan aku.. Macam-macam benda aku try, contohnya ajak adikku, tapi adik aku pulak ada program di PD.. Nasib baik last minit ada jugak adik Mie join.. Selamat-selamat.. heheheh

Plan asal kami, kononnya nak bergerak selepas maghrib.. Tapi disebabkan benda yang tak dapat dielakkan terpaksalah bergerak pukul 10 lebih kot.. Kalau tak silap aku... Malam ok.. Bukan siang..

Di tengah jalan pulak, ada masalah baharu.. hahah.. Salah satu kereta yang dinaiki oleh mereka, pancit tayar .. hahahha.. Nak tergelak pun ada.. Tapi biarlah.. hehehe

Ha.. Ini masa tayar pancit.. Hahhahaha... Bekerjasama mereka.. heheh

Ok... Habis sesi tayar pancit.. Ada road block pulak tengah jalan.. Hahhaha.. Masalahnya yang kena tahan kereta yang aku naik.. Kereta Din yang Mie pandu.. hehehe.. Boleh pulak pacik polis tu tanya lesen kat Mie... Hahahha.. Mie dengan bangga menganggap dia dikatakan masih muda dan tak cukup umur lagi.. hehehhe

Hahhaha.. Abaikan kisah tu.. Jom direct cerita pasal percutian yang serba tak kena di Teluk Batik ni.. heheheh.. Kami sampai dalam jam 1 lebih... Pagi ok.. Memang tak larat dah... Muka aku memang gila mengantuk dah.. heheheh... Semua orang pakat angkat barang.. Aku pun angkat gak.. Tapi aku angkat barang aku.. heheh.. Sebab barang aku macam nak pergi bercuti di BALI.. hahaha.. Banyak weh...Sampai-sampai je buat khemah dan unggun api.. Lepas tu pakat makan dan tidur...

Ha.. Nampak tak betapa banyak gila-gila barang yang aku bawa.. Dengan bantal dua bijik tu.. heheheh

Bangun pagi-pagi.. Kami ambil wuduk menggunakan air laut yang masin tu.. hahah.. Tersedak-sedak ok.. hehhe... Pagi tu start mandi smpai kul 10 pagi.. Lepas tu semua pakat letih... Dan ajak kemas-kemas nak pergi main bowling kononnya.. Last-last semua surrender.. Nak tidur lah letihlah.. hahahha

Entah apa yang aku tulis kat pasir ni.. ehhehe

Muhaimie dengan Hady.. Dua orang yang sentiasa cakap benda mengarut... hehehe

Tengok.. Betapa awalnya mereka mandi dan main air kat laut... hahhaha

Posing dulu.. hehehhe

Jom sambung story... Hari tu kan hari Jumaat... So, budak lelaki pun pergi lah solat Jumaat.. Kami yang perempuan lak boleh pergi tidur kat Mahkamah Syariah.. hahahha.. Ngek sungguh lah.. Tidur sampai tak sedar orang lalu.. heheheh..

Tapi kan.. Lepas je budak laki habis solat tu.. khabar yang mengecewakan aku pulak yang kami terima.. Mereka semua nak balik.. Huhuhu.. Aku tak nak balik lagi.. Aku nak mandi lagi.. Aku siap dah sewa pelampung dah.. Huhu.. Sangat mengecewakan... Tapi disebabkan salah seorang member tu rasa tak berbaloi kalau datang saja, tak naik BANANA BOAT.. So,kami kembali semula ke pantai Teluk Batik tu.. Happynya hati aku.. hehehhe...

Sampai kat pantai.. semua pakat pergi surau dan tidur.. heheh.. lepas sejam aku dan adik Mie keluar dari surau,,, Jumpa Mie kat luar surau, dan plan nak naik banana.. Walaupun yang lain tak nak.. hehehhe.. Termasuk Zaem kami je empat orang yang naik.. heheh.. Hadi jadi photographer je kat bawah pokok.. hjeheheh.. Lepas naik banana, kami pon jelajah pulau... Ok.. jelajah mari... heheheh..

Masa awal-awal lagi ni.. Tak ready lagi.. hjeheh

Ok.. Kami ready dah,... hehehehhehe

Ini mereka-mereka yang keletihan.. plus zaem yang active teramat.. hehehhe

Kami dah ready nak menjelajah... heheh

Hady dan Ina...

Kami bertiga yang sekepala,,, heheheh

Mereka-mereka....

Aku pun ada ya masa ni.. hehehhe

Tu jelah aktiviti kami sepanjang percutian satu hari satu malam tu.. hjeehhehe... Walaupun orang lain tak merasai keseronokan yang aku rasa.. Tapi aku seronok.. Happy sangat.. Sebab aku menghabiskan masa aku dengan baik di sana.. heheheheh

Ok lah..tu je story aku pasal percutian aku tu.. heheheh.. Nanti aku update lagi.... Sekarang nak jaga budak-budak dua orang ni dulu..,.. Ok lah yek..