Sunday 21 September 2014

HAPPY DAY. JUBAH DAY. FAMILY DAY


18/09/2014

HARI BERSEJARAH

hari yang tak mungkin dilupa.. Ada dua perkara besar hari ini selain daripada konvo aku.. Perkara yang amat menggembirakan... Sehingga senyuman tak lekang di bibir..



Yang pertama.. Hari ini adalah hari aku berpeluang membanggakan family aku.. terutamanya mak dan bapak aku.. Suatu ketika dahulu mungkin pernah hati mereka terobek kerana kegagalan dan kesilapan aku.. Hari ini aku dapat tebus semua itu.. Tebus bukan dengan kegagalan tetapi dengan kejayaan.. Kejayaan yang amat membanggakan mereka.. Walaupun bapak aku tak dapat datang.. Tapi aku tahu mereka bangga dengan aku...


Bersama ibu tersayang...

Dua insan tersayang yang hadir semasa hari jubah aku...

Insan yang sibuk sepanjang hari konvo aku... Sibuk sedia baju, shawl.. semua sekali..

Perkara kedua yang sangat besar pada hari ini ialah.. Hari ini family aku dan dia pertama kali berjumpa.. Walaupun tak faham bahasa masing-masing.. Tapi mereka dah kenal.. Itu sudah cukup bagi kami...  (weh Air mata mengalir sambil throwback ni)..  Sempat juga kami bergambar dua keluarga...











Konvo.. jubah day.. memang hari yang menggembirakan.. walaupun banyak juga yang menyedihkan.. sebab ini hari terakhir jumpa kawan-kawan.. lepas je hari jubah terus terpisah.. tak tahu bila lagi bersua muka.. Tapi tak apa.. semua kenangan indah tetap tersimpan kemas di dalam ingatan..

Aku nak konvo sekali lagi...

Itu TARGET seterusnya.. 

KONVO 2016 sudah dalam angan-angan.. semoga tercapai...

BTW.. Tahniah untuk diri, dia dan semua kawan-kawan lain...






No comments:

Post a Comment

"Kalau rasa nak KOMEN, silakan la ya"