Friday 9 November 2012

"keliru"

Assalamualaikum...

Hari ini dua esaimen selamat dihantar kepada para lectrer.. Aku balik-balik je dari kelas, terus baring dan sambung tidur.. walaupun esaimen aku siap dari cuti lagi, tapi aku letih yang teramat sangat hari ini.. aku pun tak tahu lah kenapa... dah lah semalam duk lebri tolong n teman someone buat esaimen.. balik tu siap print-print suma, bincang-bincang pasal esaimen lain.. dalam pukul 11 baru settle.. pastu sambung lagi burn cd kami.. huhuhu.. letih yang teramat sangat.. aku tak mandi dah semalam.. memang lepas siap burn2 semua.. aku tidur.. letih yang teramat sangat.. huhuhu..


now.. lupakan sal keletihan yang aku maksudkan.. aku update blog aku hari ini sebab banyak benda aku nak share.. tapi selepas aku tapis,, tambah, tolak darab bahagi.. akhirnya aku buat keputusan aku nak share pasal kekeliruan yang aku alami sekarang... seriously aku keliru yang teramat sangat.. KELIRU..mungkin ada yang faham perasaan bila keliru melanda.. tapi mungkin ada juga yang tak faham.. tak apa lah...

Aku bukan setakat keliru, malahan aku juga rasa berbelah bagi.. 

Sebenarnya sekarang ni, aku tak tahu nak buat keputusan macam mana.. ada dua pilihan, yang perlu aku pilih.. dia sebelah ini dia, sebelah lagi mereka.. aku pening lah.. bila aku ajak dan tanya, jawapan dia just go for it.. tapi bila aku fikir semula, mana boleh aku buat macam tu.. selama ini apa-apa mesti ada dia.. aku nak jadi orang bodoh ke tanpa dia.. sah-sah lah kan.. lagi pun antara aku dan mereka.. kami jauh berbeza.. namun antara aku dan dua.. dah terlebih faham dah antara satu sama lain.. aku nak pilih dia atau mereka..




di sebelah sana (mereka), tak ada paksaan untuk keputusan yang aku buat.. lagipun aku tahu mereka juga tahu apa yang aku alami sekarang ini.. aku keliru weh.. aku tak tahu dah nak buat macam mana.. aku tak nak tanya pendapat sapa2.. yang aku dapat cuma kekeliruan yang semakin bertambah.. bertambah sangat-sangat..

sekarang, aku cuma try listkan kebaikan dan keburukan seandainya aku just go for it, atau aku buat benda sebaliknya.. tapi.. semakin aku listkan.. semakin berbelah bagi aku rasa.. aku tak tahu nak pilih yang mana.. mesti ada yang akan jawab, solat istikharah lah.. bagi aku benda ni simple.. tak perlu semua itu.. sekarang aku cuma nak jaga hati dan dan mereka.. tapi aku tak tahu macam mana.. aku tak tahu keputusan yang mana yang akan buat hati dia dan mereka terjaga...

berhari-hari dah aku berfikir.. banyak dah masa aku ambil.. tinggal keputusan lagi yang tak ada.. aku betul-betul tak tahu.. sekarang aku cuma fikir aku nak buat orang yang banyak tolong aku bahagia... memang kalau nak banding, dia lagi banyak tolong aku.. faham aku.. mereka tak.. mereka mungkin akan ada bila keadaan terdesak.. mereka terlalu jauh jaraknya jika nak dibandingkan dengan dia.. dia di depan mata.. mereka berada jauh di negeri dan kawasan lain.. mereka bukan siapa-siapa bagi aku.. mereka bukan juga kawan rapat aku.. mereka bukan family aku.. mereka adalah kenangan lama aku yang akan mula menjejaki ku ketika pelbagai program ingin mereka laksanakan dan buat untuk kami semua... jauh sangat mereka dan dia.. seandainya mereka yang aku maksudkan adalah orang rumah ku.. mahupun kawan-kawanku di sini.. aku akan buat mereka hepi.. tapi mereka bukan tergolong dalam itu...



mungkin keputusan terbaik hanya aku yang tahu.. dan keputusan itu hanya aku yang akan buat.. keputusan itu adalah keputusan aku...


semoga kekeliruan ini akan berakhir di sini...

ok la...

adios amigos...



p/s : bertambah lagi kekeliruan aku.. minggu depan nak pergi Cameron atau tidak.. huhuhu..

No comments:

Post a Comment

"Kalau rasa nak KOMEN, silakan la ya"