Monday 14 January 2013

Semoga semuanya baik-baik saja

12/01/2012

Tarikh bersejarah buat family aku..

Pertama kali kami melalui saat sedih dan duka macam ni.. Sebelum ni kami yang pergi melawat di saat orang lain melalui saat seperti ini.. Hari ini? Kami yang diziarahi oleh orang lain.. 

Di saat orang lain sibuk dengan Hari Kebangkitan Rakyat, family ku di Sabah sibuk menguruskan jenazah pak cik ku.. Dia pergi meninggal kami, dia pergi tanpa sempat menunggu tiga anak saudaranya yang berada di sini.. Kesedihan masih lagi aku rasa hingga ke saat ni.. 

Tak dapat aku bayangkan bagaimana keadaan nenek, atuk, mak cik, mak dan semua family ku.. Cukup mendengar melalui telefon, aku sudah tahu betapa sedihnya mereka.. Aku kuat di mata orang lain.. Aku tak mengalirkan air mata di saat aku mendapat berita ini.. Tapi di saat aku berseorangan, air mata aku mengalir lagi.. Penyesalan ada terbit di hati.. Aku tak sempat jumpa pak cik ku.. Sebelum ni, tiap kali aku balik ke sini, pak cik ku antara orang yang akan menghantar aku hingga ke airport.. 

Tapi kematian adalah sesuatu yang pasti.. Itu perjanjian kita dengan Allah sebelum kita lahir lagi..

Aku cuma berharap.. agar.. Semuanya baik-baik saja.. 

Amin..

Semoga pak cikku mendapat tempat terbaik di sisi-Nya..
Amin..

Ok lah..

Adios Amigos..


No comments:

Post a Comment

"Kalau rasa nak KOMEN, silakan la ya"