Tuesday 23 October 2012

Semua Sibuk Nak Balik Raya

Assalamualaikum..

Selamat Hari Raya AidilAdha yang bakal menjelma beberapa hari lagi..
Semua orang sibuk pasal nak balik raya..
Siap post2 kat FB..
Menjerit2 kat rumah...
Banyak lah lagi aksi mereka semua..

Aku???
Tak perlu tanya kot apa yang berlaku pada aku kalau masa semua orang sibuk sebut pasal nak balik beraya...
Aku buat2 tiada perasaan..
Bukan tiada perasaan sebenarnya..
Tapi aku malas nak tunjuk..
Sebab manusia-manusia ni pantang tahu aku tacing nak balik kampung. 
Bencilah aku..
Malas nak kecoh2..

Aku anak Sabah yang duduk di Perantauan..
Semua tu perkara biasa kot bagi aku..
Walaupun aku jauh dari family aku..
Tapi tiap hari aku call family aku..
Aku rasa dekat sangat dengan dorang..

Aku bukan jenis orang yang nak balik kampung hanya untuk masa yang singkat..
Biarlah orang sindir aku kata bila lagi nak jumpa parents,,
Bagi aku semua tu xda hal..
Aku rasa diri mak n bapak aku ada dalam diri aku..
Aku membesar dengan semangat dan sokongan dorang..

Kadang2 aku pelik..
Nak kata anak manja, tak jugakkkkk...
Tapi setiap masa duk buat ayat kata rindu kat kampung..
Ini kan ujian dan dugaan kehidupan..
Bila lagi nak berdikari sejauh ini kalau bukan sekarang..

Malas nak cakap banyak..

Yang pasti.. 
Kalau sedar kat sekeliling korang tu ada orang tak balik beraya..
Tolonglah faham dan hormat perasaan orang2 tu..

Biarlahhhhhhhh...
Yang pasti aku xsesibuk kamu...
Aku lebih suka duk sini dan beraya dengan esaimen aku yang berlambak ni..


Terima kasih untuk yang sentiasa wat aku terasa dan tacing...

Ok la..

Adios Amigos..

SELAMAT HARI RAYA AIDILADHA..

No comments:

Post a Comment

"Kalau rasa nak KOMEN, silakan la ya"