Tuesday 30 October 2012

Bersama mereka di Teluk Intan

Assalamualaikum..

Aku update lagi blog aku nie.. Dah siap esaimen yang kena hantar minggu depan mendorong aku untuk menaip entry seterusnya.. Aku rasa lama dah kan aku tak masukkan entry tentang perjalanan aku yang menyeronokkan.. Baru habis bulan kedua dalam semester lima.. Aku dah berjalan entah ke mana je.. Banyak sangat-sangat.. Tapi yang aku ingat lagi masa kami pergi Teluk Intan.. hehehe.. Ni aku nak update pasal trip kat Teluk Intan ni..


Jom teroka segala benda yang aku buat di Teluk Intan...


Actually trip nak pergi Teluk Intan ini, adalah sesuatu yang diluar jangkaan.. Mulut punya gatal nak cakap, akhirnya kami pergi juga.. Orang lain punya idea, aku yang usulkan.. Akhirnya idea dan usul diterima.. hehehe... Trip itu bermula pada hari Selasa.. Masa tu aku, Ina dan Wani tak ada kelas... So, idea dan usul yang diplan pada malam tersebut berjalan lancar... Tapi.. Pagi sebelum kami pergi cuci mata tu, kami kena buat trip ke Pekan Tanjung Malim dulu...Kena buat kajian sosioekonomi.. esaimen group... huhuhu

Masa nak pergi pekan tu.. Memang berangan-anganlah senang nak interview orang-orang Tanjung Malim ni.. Harapan kami meleset.. Semuanya hancur lebur.. huhuhu.. Mereka tidak memberi kerjasama yang amat memuaskan hati.. Sakit hati, jiwa dan hempedu kami tahu tak.. Nasib baik kami pergi pekan bertemankan dan dihantar oleh Muhaimie.. Naik kereta.. Tak adalah kami berpeluh-peluh pusing satu pekan tu... Tapi seriously, aku betul-betul kecewa dengan orang-orang tertentu kat pekan ni.. Korok kering sungguh.. 

Meh.. aku nak kongsi gambar-gambar dengan orang-orang sporting kat TM.. heheheh


Ni antara pacik sporting gila2.. Nama pak cik ni Khairudin.. Islam ek.. Cina baru masuk Islam..
dia xsombong mcm yg lain2.. huhuhu

NI pulak dengan orang yang merelakan diri untuk hantar dan temankan kami ke Pekan..
Terima kasih Muhaimie.. Jasa awak dikenang.. hehehe

Banyak lagi gambar sebenarnya.. tapi gambar bangunan je lah.. Ada satu tu gambar dengan pacik Cina yang sangat-sangat sporting.. Umur dah 81 tahun weh.. Tapi kalau bab bercerita semangat gila.. Salute sama pak cik tu.. heheheh.. 

Setelah melalui saat-saat menyakitkan hati dan perasaan kecewa.. Kami balik rumah dan tunggu jam tu bergerak ke nombor dua.. Sebab kami nak ke Teluk Intan.. Jom kita pergi meronggengkan diri yang hakikatnya sedang banyak esaimen pada masa dan ketika itu.. huhuhu

Tempat pertama kami kena pergi mula-mula sekali.. Kena pergi tempat Ketua Kampung kat kampung Cenderong Balai.. Tapi kitorang terlewat sampai, sebabnya kami pergi buat photoshot dulu.. Strategik sangat temapt kami photoshoot tu.. Kat sawah orang.. Yang tepi jalan.. tak tahulah sawah sapa.. ehhehe..
Sampai-sampai je kat pakcik tu.. Banyaklah dia cakap.. Lama jugak duk situ.. Aku dah tak tahu buat muka apa masa tu.. Dari sejarah terus jadi politik.. hehehhe.. Aku tak berminat weh.. So, masa tu aku menulis lah apa yang patut.. huhuhu

Settle je urusan dengan pak cik tu.. kami ke rumah Sallih.. Ina dan Wani sibuklah masak.. Aku potong lobak xsampai sepuluh kali.. Aku stop.. heheh.. Bukan tak reti.. Tapi ada emergency call masa tu.,. Lepas siap dorang masak2.. kami pon makan.. Kak Sallih siap bawa balik piza dan juga sate.. Favourite aku tu.. Walaupun masa makan tu aku terkenang-kenang peristiwa buruk.. tapi makan tetap makan..

Malam sebelum kembali ke TM, kami pergi ke Menara Condong Teluk Intan.. Masa tu kamera aku buat hal.. Ntah apa penyakit dia.. Bengong sungguh kan.. huhuhu.. Tapi tak apalah.. Jom tengok gambar-gambar yang ada je lah ek..

Gambar ni masa kat sawah dan masa kat Menara Condong.. Inilah kami tiga sekawan.. hehehhe

Ni gambar aku campur... Yang pertama tu dengan anak buah Sallih.. Yang tengah tu aku kat sawah.. Yang beramai-ramai tu kami berlima.. heheh..

Ni masa lepas pak cik tu cakap2.. kami pun pergilah psing kat tempat yang boleh bergambar.. Wani jadi photographer tu yang tak ada dalam gambar... hehehe.. Satu lagi.. Gambar Zaem dengan kereta tu.. Lupa nak ucap Thanks pada Muhaimie.. Kami guna kereta abg dia.. heheh

Ni masa kat rumah Sallih.. Bukti aku pon pandai otong lobak kan.. heheheh..
Tengoklah betapa tekunnya Ina dan Wani.. hehe

Itu jelah gambar aku boleh share.. Yang lain-lain gambar huduh yang teramat sangat.. Aku pun tak tahu kenapa.. 

Apa-apa pun sangat seronok berjalan dengan dorang-dorang ni... Terima kasih atas layanan yang sangat baik dari semua.. Terutamanya family Sallih.. Best la weh... Lain kali sedia sate lagi ya.. I like.. heheheh

Ok la.. Tu je aku nak share.. Lain kali aku share lagi..

Ok la..

Adios Amigos..


p/s : First time aku pergi meronggeng Muhaime tak ada.. Tapi apa-apa pun memang best la juga.. Anggap je lah dia ada.. Sebab kereta tu dia yang suruh guna.. heheh.. Terima kasih Encik Muhaimie..




No comments:

Post a Comment

"Kalau rasa nak KOMEN, silakan la ya"