Wednesday 26 December 2012

Percutian yang OSEM

Aku kat Perpustakaan Tuanku Bainun sekarang ni... Konon-kononnya nak study la kan.. Tapi apa kan daya, aku jadi malas la pulak.. Sesuka hati aku je kan nak rajin dan malas.. Aku penat dah baca sebenarnya, orang sebelah aku yang baru dapat mood nak study, aku pulak  dah xda mood nak study.. Jadi aku ambil kesempatan ni nak ngupdate blog aku ni.. Tajuk menatang yang aku nak update ni, aku dah share kat atas tu.. ehehehhe..

Ok.. Aku nak story pasal percutian aku ni...

Percutian aku bermula hari Sabtu minggu lalu.. Tarikhnya kalau aku tak silap 22 Disember 2012.. Aku bertolak dari Tanjung Malim ke KL dalam jam 3.45 petang.. Kami naik KTM.. Sebabnya nak jimat dan dalam masa yang sama kami nak guna kad KTM 1 Malaysia tu... ehhehe... Ramai juga orang duk tunggu train.. Nasib baiklah kami berdua kalau sorang memang sah la aku kebosanan tahap melampau.. heheh..

Sepanjang tunggu train datang tu, kami snap-snap dulu.. heheh..

Sesi bergambar yang sememangnya tidak menarik.. Sebabnya silau, panas dan sebagainya.. hehehe...

Kami sampai di KL Central dalam jam 6.30 petang.. Lebih kurang lah macam tu... Sampai-sampai je terus tukar aliran dengan menaiki LRT ke stesen Universiti.. Huhuhu.. Sampai kat Bukit Angkasa tu, benda pertama kami cari adalah makanan.. Serius weh kami lapar tahap gaban.. heheh.. Masa tengah makan tu barulah Hada, Din dan Wani datang menjoinkan diri tapi dorang minum je.. kami je yang makan.. heheheh.. Lepas bayar semua tu barulah kami pergi Carrefour dekat situ.. Jalan kaki je.. heheh.. Masa kat Carrefour sempat lagi kami bergambar.. heheh.. Jom tengok.. heheh

Nilah sesi gambar mengambar kami.. heheheh... Sekarang dah cukup korum.. Lima orang dah.. Tadi kan berdua.. heheh

Selepas siap semua mandi-mandi dan sebagainya.. dalam erti kata lain sesi mengemas dan mewangikan diri.. kami pun turun semula ke bawah, masa tu kami dah plan siap-siap nak pergi makan-makan kat warung Char kuey Tiaw.. Aku tak tahu betul ke tak ejaan tu.. lantak r.. heheh.. Tapi sedap weh Char Kuey Teaw dia.. Sangat sedap.. Banyak lagi udangnya.. hehehe... Sorry lah masa kat situ tak ada gambar.. heheheh..

Percutian aku untuk hari kedua.. Kami bertolak ke Sungai Congkak... Aku tak ingat dah pukul berapa, yang pasti pagi lah kot.. ehhehe.. Malas nak cerita panjang .. Tengok jelah gambar tu..

Percutian yang osem.. Walaupun nasi goreng tak dibawa. . tertinggal.. hehehe..

konon nak bersantai dan bermandi manda sampai petang.. Tengok-tengok balik sebelum pukul 3 lagi.. Tapi tak terus balik.. Kami bersantai dan mengayuh boat di Taman Tasik Titiwangsa.. heheh.. Bestlah.. Walaupun aku kayuh kejap je..

Hehehhe.. Nilah pic-pic kami.. heheh


Lepas habis semua-semua, kami pun balik ke Bukit Angkasa semula.. Malam tu kena bersiap untuk keluar lagi, sebab nak pergi beli tiket untuk Wani balik Besut.. Tapi tak adalah tiket.. Habis dah.. So, kami pun balik.. hehehe.. Tapi dah beli tiket siap-siap untuk malam esok.. heheh.. Sebelum naik ke tingkat 13, kami jalan pulak g Carrefour.. heheh.. Masa tu bukan setakat membeli belah.. Tapi aku pun pergi menjoinkan diri menengok dorang Mie dan Din gaduh dengan pak cik kedai Laptop.. heheh.. Cian-cian.. Pekerja kedai tu siap dapat bodoh dan gila free2 dari Mie. heheh

Disebabkan hari Isnin tu Din dan Hada keja, so aku Mie dan Wani jelah yang pergi berjimba di Mid Valley.. Pergi tengok wayang.. Window Shopping dan sebagainya..

Tema kami adalah Merah, Hitam dan Putih.. heheheh..

Percutian aku bukan setakat di situ taw.. Aku tetap juga berjimba pada 25 Disember iaitu semalam.. Seharian aku dan mereka berada di The Curve.. heheh. Tapi aku sedikit tacing.. Sebab kamera tinggal dalam kereta.. huhuhu.. Tapi best lah juga.. Sebab kami sempat bermain bowling.. hehehhe...


Ok lah..

Itu jelah cerita percutian aku.. Orang sebelah dah start marah dah.. Sebab aku tak study.. Ok la ek.. Lain kali aku update lagi..

Ok lah


Adios Amigos...



p/s : Aku tak main pun bowling.. aku tengok je.. Malu weh.. Aku tak reti main.. heheh.. Takut masuk longkang.. 
      Tengoklah CZ12.. Memang best...










1 comment:

  1. Assalamualaikum, saya nak tanye sikit macam mne nak pegi sungai congkak naik ktm dari kl central?? Thu x harap boleh reply๐Ÿ˜Š๐Ÿ˜Š

    ReplyDelete

"Kalau rasa nak KOMEN, silakan la ya"