Saturday 18 August 2012

"DUET RATA" pertama Aku

Assalamualaikum..

Yahoooooooo... Esok raya.. Aku start taip entry ni lepas je tengok pengumuman raya.. Tiba-tiba teringat pula masa kecil-kecil dulu.. Bila tahu je esok raya, excited gila.. Tapi aku tengok budak-budak sekarang ni tak macam tu dah.. Macam tak da feel je raya bagi dorang...

Sebelum aku melalut-lalut cerita mengenai tajuk entry aku ni.. Aku nak ambil kesempatan, nak ucap..

SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI
*Maaf zahir dan batin kepada semua yang mengenali diri ini.. Kosong-kosong ek*

Dah siap ucap dah.. Sekarang aku nak berbalik pada tajuk entry aku tu.. Duit raya pertama aku.. Sinonim sangat dah kan duit raya dengan hari raya atau apa-apa je jenis perayaan di Malaysia ni.. Biasanya duit raya akan diperoleh masa hari raya kan.. Tapi aku dapat sehari sebelum raya.. Tapi duit raya aku ni beza sikit dengan duit raya orang lain..  Sebab duit raya aku dalam bentuk lain.. Bentuknya kat bawah tu..


"3312561809953641"


Mesti ada yang pelik kan.. Apa benda duit raya dalam bentuk nombor ni.. Sebenarnya duit raya ni adalah topup.. heheh.. Aku dapat duit raya, dan ada juga duit ramadan dalam bentuk ni.. heheh.. Untung tak aku...??

Aku dapat duit raya bentuk ni, daripada insan yang aku sayang after family aku.. Aku tak minta pun.. Tapi dia bagi.. Aku rasa segan dan kekok nak terima,.. Tapi dia nak juga aku terima.. Aku terima juga lah walaupun aku tak senang hati sebenarnya...

Anyway aku nak ucap thanks kat dia.. Sebabnya sepanjang cuti ni aku tak pernah sesak kredit (walaupun aku tak kerja).. Aku try berjimat cermat sepanjang cuti ni.. Tapi dia juga yang sentiasa bagi aku topup... Disebabkan topup yang dia bagi tu, aku sentiasa dapat berhubung dengan dia..


Siapa dia?? Bagi yang kenal aku mesti dah tahu.. Tapi yang tak tahu.. Wat-wat tahu je lah ya..


Ok lah.. Aku nak iron baju siap-siap.. Esok nak pergi masjid pula pagi-pagi lagi.. Lepas tu aku kena tolong mak aku pula, sebab kami ada buat kenduri sikit... Dan petang tu aku kena pergi ziarah kubur nenek aku (sebelah bapa aku)..

So.. Ok lah ek..


"SELAMAT HARI RAYA"


Adios amigos..


p/s : Bagi aku dan dia, walaupun tak ada hubungan yang sah lagi, kami dah ada tanggung jawab antara satu sama lain.. Jadi jangan lah nak kata aku ni teruk ke apa ke.. Yang pasti, kami berdua saja yang tahu..


No comments:

Post a Comment

"Kalau rasa nak KOMEN, silakan la ya"