Friday 17 August 2012

"Wishlist" Aku

Assalamualaikum

Ramadan dah nak sampai ke penghujungnya kan... Mesti ramai yang sedih.. Tapi mesti ada juga yang happy, almaklumlah tak sabar nak raya... Aku pulak, macam biasalah.. Happy ada, sedih pun ada.. hahah... Cuma aku ada masalah satu je masa raya nanti... Aku tak suka nak pergi berziarah atau apa-apa saja yang berkaitan dengan jalan-jalan pergi rumah orang masa hari raya.. Aku lagi suka duduk rumah.. Tak letih.. heheh


Dah.. Dahh...

Tutup cerita pasal nak raya.. Sekarang aku nak cerita pasal wishlist aku.. Korang ada tengok tak kat blog aku ni ada gadget baru.. Kalau korang tak perasan, tak pelah.. Tapi aku nak tunjuk jugak..


Ha.. Yang aku tunjuk kat atas tu la maksud aku wishlist tu..


Kalau refer kat wishlist tu, aku just letak empat je kan wishlist.. Walaupun, hakikatnya banyak sangat list untuk wish aku.. heheheh... Tapi tak apalah.. Aku rajin nak buat empat list je (sebenarnya aku malu nak bagitahu wish yang lain-lain.. Macam budak-budak je wish aku yang lain-lain tu).. 

Sekarang, aku nak berceloteh mengenai wishlist aku yang empat tu.. Kenalah bagi reason untuk setiap wishlist kan.. Barulah gempak kata orang.. Aku saja je nak describe mengenai wishlist aku tu.. Almaklumlah tak da kerja kata orang...

Ok-Ok..
Kita mulakan dengan wishlist aku yang pertama sekali tu.. Kalau korang tak tahu apa yang pertama tu, aku nak bagitahu lah ni.. Yang pertama ialah :


DAPAT FISRT CLASS - PNGK

Mesti korang dah tahu kan apa sebenarnya PNGK tu.. Bagi student U, PNGK ni penting.. Kenapa penting?? Sebabnya PNGK ni yang menentukan result keseluruhan kami sepanjang kami study.. Contohnya aku.. Aku kena study empat tahun, makna kata, pointer setiap sem (8 sem), akan ditambah dan kemudiaanya dibahagikan kepada 8.. Jumlah yang diperoleh tu adalah PNGK kita, ataupun Purata Nilai Gred Keseluruhan kita..

Kenapa aku nak dapat FIRST CLASS??

Sebabnya, aku ada berhutang lah dengan PTPTN masa sem satu dan juga sem dua.. Walaupun aku dapat biasiswa dah, tapi hutang tetap hutang.. Tapi hutang tu boleh dijadikan sebagai biasiswa kalau dapat first class untuk PNGK masa final sem.. Lupa nak bagitahu.. First Class tu kalau kat UPSI maksudnya pointer atas 3.75..  Target last aku nak dapat PNGK macam tu lah.. Sekarang ni tak capai lagi.. Insya Allah akan tercapai masa final sem nanti..

Kalau yang tak tahu tentang benda ni, boleh lah baca kat pekeliling ni... huhuhu
Tu lah sebenarnya yang aku maksudkan dengan wishlist yang pertama aku tu.. Sekarang kita teruskan dengan wishlist yang seterusnya...


POSTING UNTUK FIRST INTAKE

Posting adalah perkara biasa didengar untuk student-student yang ambil pendidikan.. Sekarang ni U tempat aku belajar, selalu sangat dengar ura-ura mengatakan susah nak posting.. Masa aku sem 1, aku fikir macam ni je "ala lama lagi giliran aku nak posting, malas nak fikirlah".. Stylo tak cara aku fikir.. Sekarang ni aku dah nak masuk sem 5, aku start lah takut.. Sebab aku tengok senior-senior aku ramai yang tak posting-posting lagi... TAKUT... Aku nak posting... Posting sekarang ni ikut intake juga, dorang utamakan pada yang betul-betul terbaik..  Aku nak jadi yang the best, dan nak posting masa penempatan kali pertama lagi.. huhuhu

Aku tak kisahlah aku dapat posting kat negeri mana sekalipun.. Aku tak memilih.. Bagi aku semua sama je.. Kalau nak kata negeri ni tak elok, sana tak elok.. Sama je.. Semua ada baik buruknya.. Aku tak kisah dapat kat negeri mana.. Yang aku nak cuma dapat posting untuk penempatan yang pertama...

Besar sangat rasanya wish aku ni.. Tapi aku tetap akan berusaha untuk pastikan wish aku ni tercapai,... Yang baca tu pon tolong lah doakan untuk aku sekali ek..


BALAS JASA PARENTS + FAMILY

Aku rasa wish aku yang ketiga tu mesti korang pun ada gak kan wish yang sama macam tu.. Tapi yang peliknya aku letak family.. Family yang aku maksudkan bukan mak, bapa dan adik beradik aku semata-mata.. Tapi atuk dan nenek aku (sebelah mak).. Aku cucu pertama dorang yang masuk U.. Tu yang dorang banyak sangat berkorban untuk aku.. Apa aku nak, semua aku dapat..

Aku nak balas jasa dorang semua.. Sebab tanpa dorang, aku tak kan capai apa yang aku dah capai sekarang ni (walhal baru dapat masuk U).. Aku janji pada diri aku, aku nak pastikan dorang akan bahagia dan aku nak tanggung dan bertanggung jawab ke atas mereka lepas aku dah kerja nanti.. Biarpun nanti aku dah ada family sendiri, aku tetap akan jadikan mereka sebagai keutamaan ku..

Terima kasih Mak, Bapa, Sibling, Atuk dan Nenek..






Wishlist aku yang last sekali (yang aku senaraikan tu).. Maybe wish tu agak mengarut kot.. Lantak lah mengarut pun.. Dah itu wish aku.. Nak buat macam mana kan..

KAHWIN DENGAN BF

Ha.. Wish aku yang last aku senaraikan tu adalah aku nak kahwin dengan BF aku.. Takkan lah aku nak kahwin dengan BF kawan aku kan.. Dah aku bercinta sakan dengan BF aku.. Mestilah aku nak kahwin dengan BF aku..

Plan nak kahwin.. Banyak sangat plan nak kahwin.. Nak kahwin masa nilah, masa tu lah.. Lepas ni lah.. Tapi tak tahu yang mana lah yang akan betul-betul jadi tarikh sebenar kami kahwin..  Tunggu dan lihat jelah kan..

Ok lah..

Habis dah aku membebel pasal wishlist aku.. Aku harap sangat semuanya tercapai.. Aku nak berusaha bersungguh-sungguh untuk capai semua wish aku ni...

OK lah..

Adios Amigos..


p/s : Aku saja jah nak melalut panjang-panjang.. Nak berlatih taip laju-laju.. Tak lama lagi buka sem, nak buat esaimen kan.. heheh.. 


No comments:

Post a Comment

"Kalau rasa nak KOMEN, silakan la ya"