Tuesday 14 August 2012

Kenangan Manis Semester 4 - Part Satu

Assalamualaikum..

Janganlah korang bosan baca salam yang aku beri di setiap permulaan entry aku ya.. Aku rajin nak bagi salam.. Walaupun dalam sehari aku update sepuluh kali pon, aku tetap nak bagi salam juga.. 

Bila aku dah melalut panjang-panjang mengenai kenangan manis aku masa semester tiga dalam entry sebelum ni.. (walaupun xpanjang).. Sekarang aku nak share mengenai kenangan manis aku masa semester 4.. Xmacam masa semester tiga, semester empat ni aku banyak kenangan.. Tapi sebenarnya kenangan ni, lebih pada kenangan aku dan Mr.Bf je.. Bukan kenangan nak bercinta-cinta taw, tapi kenangan yang kami sebagai kawan... Bukan kami berdua je dalam kenangan ni.. Tapi dengan member lain, dan bukan member masa semester satu atau dua tu..

Part satu ni, aku nak cerita pasal kenangan manis masa kat Genting Highland.. Seperti mana sebelum-sebelum ini, aku banyak tempat nak pergi, tapi ada halangan senantiasa.. Salah satunya Genting ni lah.. Alhamdulillah dapat juga aku ke sana.. Best sangat-sangat..

Actually, kami pergi bukan dengan perancangan yang rapi.. Tapi semuanya tanpa dirancang.. Masa tu, aku, dengan empat orang lagi member.. Budak lelaki lah.. Ada meeting dengan Guru Besar SK. Bukit Rok... Sepatutnya aku xpayah pergi pun.. Tapi aku kena juga pergi, sebab aku yang urus tentang perbelanjaan.. Dalam erti kata lain, aku pegang duit lah..

Aku ni ada masalah sikit bab jalan jauh ni.. Aku cepat mabuk.. Bukan mabuk minum minuman keras, tapi mabuk tengok jalan raya yang bengkang-bengkok.. Masa pergi tu, aku dah start dah mabuk.. Budak lelaki ni siap gelak kan aku lagi.. Aku ni jenis xboleh duk diam,. Kena juga cakap.. Bila dah mabuk, aku senyap lah..

Malas nak cerita panjang.. Masa OTW balik Tanjung Malim tu, dorang ni tanya aku.. Nak pergi mana lagi.. Tanpa segan silu, aku cakap nak singgah Genting... Walaupun Mr. Bf (yang drive masa tu) berkeras xnak pergi.. Tapi akhirnya kami pergi juga..

So jom biarkan pic-pic kat bawah ni yang cerita kat korang ya...


Ni sesi bergambar dengan transformer... Merekalah yang jadi bodyguard aku masa aku g Temerloh dan juga Genting...

Masa naik kereta kabel.. 

Masa baru je turun dari Kereta Kabel.. Walaupun xbeli.. Aku tetap nak posing dengan semua ni.. Huhuhu

Perasan x?? Aku xpakai kasut atau sandal masa ni.. Sebab kaki aku melecet lagi.. Stress weh jalan dengan budak laki.. Xpandai nak berhenti jalan... Semua tempat nak pergi... Aku letih...


Mereka-mereka tengah posing depan hotel... Yang pasti.. Gambar ni Cantik sebab aku yang ambil.. heheh

Kami tengah posing.. Berangan jap... Lain kali nak datang lagi..


Mereka sedang menghayati keindahan alam.. Bak kata Acik " Kat sana tu Kuala Lumpur.. Ada KLCC".. heheh

Korang carilah apa yang ada kat dalam gambar ni...

Posing maut kan jejaka-jejaka ni... 

Sebelum naik menatang ni... Masih lagi boleh senyum... Flying Coaster berjaya buat aku senyap sehingga ke Tanjung Malim...

Percaya atau tidak.. Aku naik benda ni.. Masa kaki aku tengah longlai dan langsung xnak naik.. Kepala aku lagi sakit.. Tapi aku naik juga... Huhuhu...

Masa ni dah nak balik dah.. Turun semula menaiki kereta kabel.. 


Hujan-hujan lagi.. Nak gelap dah.. 

Eh-eh... Pic ni sepatutnya kat atas tadi.. Masa lepas je naik Flying Coaster.. Tapi biarlah.. Mereka-mereka tengah tunjuk tiket Flying Coaster yang sangat mahal...

Muka orang lapar.. Konon nak makan kat McD.. Aku kata dah harga mahal law kat Genting.. Hahahha.. 


Banyak lagi gambar, tapi line berukband lembab sangat-sangat.. Tapi, xpala.. Yang penting aku dapat juga berkongsi cerita tentang kenangan manis semester empat aku.. Ni baru part satu.. Nanti esok-esok aku sambunglah part-part seterusnya.. Sebab semester empat ni banyak sangat perkara yang tidak dijangka...

Tapi sangat-sangat menyeronokkan lah.. Akhirnya dapat juga aku g Genting...

Ok la..

Adios Amigos..

No comments:

Post a Comment

"Kalau rasa nak KOMEN, silakan la ya"